Hello Boys & Girl,

Ik heb net een nieuw boek uit. Guerrilla Marketing van Cor Hospes.

De titel en auteur komen je waarschijnlijk niet bekend voor, maar ik raad je toch aan om het te lezen.





Dit boek geeft je een goed beeld over alles wat met Guerrilla marketing te maken heeft. Met heel veel creatieve cases en interviews.

Interviews met de Frank Jannsens himself ( maker van Frankwatching.com) en bijvoorbeeld een Strategic planner voor Duval Guillaume, mediaplanner voor de Mortierbrigade. Inspiratie werd onder andere uit het boek Creative Advertising gehaald. ( het boek dat ik heb besteld). Het mooie eraan is dat schrijvers de beste stukken van elkaar overnemen, zodat je van alles de kern meekrijgt.

Voor velen van ons is dit een aanrader. Om maar een voorbeeld te geven voor Niels. Hij moet inspiratie zoeken voor Nike projecten.
In het boek worden veel cases uitgelegd met voorbeelden en foto's.
Hij vertelde me onlangs dat hij een campagne had bedacht die werd afgeschoten door collega's. Maar die collega's weten niet, dat er in 1996 ook zo'n campagne was. Met waanzinnig veel succes.
(voor actual cases plz read the book)

Vlot leesbaar en met tal van voorbeelden. Het boek is gedrukt in 2007 - nog zeer actueel dus.
En met enkel 132pg's kun je er toch niet voor sukkelen? Even twintig pagina's ( die zeer vlot lezen) voor je gaat slapen, en het boek is in no time uit.

Als je toch besluit om het boek te lenen - volledig gratis.Omdat jullie mijn team zijn, en ik wil heel graag de kennis delen. Zodat we allemaal kunnen groeien, in hetgeen wat wij doen en waarvan we zoveel houden.
Dan raad ik je aan om eerst de laatste twee hoofdstukken te lezen.
Op het werk hebben ze speed-reading technieken uitgelegd. Speed reading is gewoon enorm snel kunnen lezen en toch nog 'alles' te kunnen onthouden en begrijpen.
1 van de principes is dat je niet vanaf de eerste pagina moet beginnen. Maar dat je selectief moet zijn. Iedereen weet dat de kern van een boek of een tekst niet noodzakelijk in het begin moet zijn. Maar als je de kernhoofdstukken al hebt gelezen voordat je begint, dan steek je er meer van op.

Om even een concreet voorbeeld te geven. Stel je nu maar eens voor als we stage hadden in ons tweede jaar. Zou je dan onze curssen en lessen niet op een andere manier bekijken?

Met meer interesse en de WIL om te leren. Omdat je vorig jaar drie maanden in de reclamewereld hebt kunnen werken. Je hebt de kern mee. De essentie, omdat je in een real life situation hebt ervaren hoe nuttig de lessen wel niet konden zijn.

Dimi zou misschien meer opgelet hebben bij de lessen online communicatie. Of toch althans de lessen op een andere manier benaderen. Zo van, hmm wat Willy nu zegt, zou ik misschien zo of zo in een campagne kunnen implementeren. ( er zit trouwens ook een tof hoofdstuk in over online advertising dimi)

De twee laatste hoodstukken.
De eerste geeft een samenvatting van wat Guerilla marketing is. En geeft je een bruikbare checklist.

Maar het laaste hoofdstuk is een aanrader. Het geeft je guidelines in hoe je daadwerkelijk een guerrilla campagne kunt opstellen.
Door middel van een praktische case. Het schetst een beeld over een middelgrote onderneming. Een eigenaar van vijf kleine kookwinkels. In het begin van het hoofdstuk dacht ik:'buh wtf, hoe the hell zou ge daar nu iets op kunnen doen?'
Maar na het lezen zit mijn hoofd vol met ideeën en heb ik zoiets van: 'wauw, dat is een goed idee' of 'fuck dat is mooi gedaan'.

Het is de moeite waard.


And if not - think about it this way -

You can be damned sure, you ain't gonna get any dumber after reading it.


Mijn naam is Sam.