Er is nog hoop!

Wat doet BrandDating?

“Branddating is een datingsite waar daters matchen op basis van hun merkenvoor- en afkeur.Uitgeholde clichés als ‘jonge sportieve man met humor zoekt dito vriendin’ kunnen weer in de kast. Vanaf nu zoekt een Apple-, VPRO- en Illy-man een Volkskrant-, Pathé- en Hema-vriendin (Vuil Hollanders). Dat voorkomt kansloze ontmoetingen in een bruin café, want daten op basis van merkvoorkeur zegt toch net iets meer.”

Waarom BrandDating?

“Daten via internet is al lang niet meer alleen voor mannen die nog bij hun moeder wonen. Meer dan 3 miljoen Nederlanders zoeken hun liefde via het net. De behoefte aan een nieuwe vorm van online daten is dan ook groot, want veel huidige datigsites lijken op elkaar. Branddating gaat hier verandering in brengen.”

Hoe werkt BrandDating?

“Simpel. Eerst vul je de merken in die jou aanspreken (en merken die je juist niet aanspreken), daarna je gegevens en je kunt op zoek naar je date. Je kan kiezen uit de huidige 1200 merken of je eigen merk uploaden.”

Wat zijn de facts van BrandDating?

“In 2000 heeft de datingsite in opdracht van reclamebureau Publicis een proefjaar gedraaid. Met als doel: onderzoeken wat de rol van merken is bij de consument. Branddating stond slechts een jaar actief online, maar groeide uit tot een internationaal veel geroemd voorbeeld van vernieuwende online concepten. De site bleek zeer succesvol te zijn. Vele huwelijken en BrandDating-baby’s later, bleven de verzoeken tot een relaunch binnenkomen. Nu is het zover!”